Thursday 21 January 2016

Jyder, jøder og jødebasser


Vi er alle jyder for Vorherre” siges der … eller hedder det ”vi er alle jøder …”. Og er ”jødebasser” måske i virkeligheden ”jydebasser” (eller vendelbobasser)? ”Jødebasser” er (så vidt jeg husker) snegleformede enpersonskager med masser af fedtsstoffer, sukker og kanel. Slet ikke spor sundt for os med sukkersyge. Jylland er et ukultuverligt sted, hvor man spiser jødekager … og svinefrikadeller. Bevar mig vel. Ikke så sært at så mange flygtninge kommer fra Jylland. I Kristeligt Dagblad skriver de da også: ”Vi er alle flygtninge og jyder for Vorherre”. Og som de skriver i At Tænke Sig:
”Men vi må heller ikke glemme, at de kan være vanskelige at integrere, fordi de kommer fra en helt anden kultur. Mange af dem er for eksempel fra Jylland.

Se det er da forståelig bagsidesnak. ;)

3 comments:

  1. Hvorfor al den had mod Jylland(vendelboerne I Vendsyssel som jeg er en del af). :/

    ReplyDelete
  2. Hvis det er kritik af mit ironiske opslag, forstår jeg den ikke. Der er fra min side overhovedet ikke tale om had. Jeg er selv vendelbo, og hader bestemt ikke vendelboer, tværtimod. Jeg elsker derimod humor. Hvor er din humor blevet af?

    ReplyDelete
  3. PS: Jeg har i øvrigt aldrig oplevet, at nogen hadede mig fordi jeg var Vendelbo. Da jeg er over de 75, når jeg nok næppe at opleve det ;).

    ReplyDelete