Thursday 6 September 2012

Farverigdom


Jeg håber da, at du spiser grønne gulerødder og blå fisk, det være sig regnbueørreder eller hornfisk med grønne ben. Jo farverne har sandelig fået ben at gå på, så man ligefrem kan tro, at nogle er blevet farveblinde. Skibene langs vore kyster er for længst hold op med at vise det sorte flag, og nu vajer det blå flag i stedet flere steder langs vore kyster – er det måske de steder, hvor de fanger de der blå fisk? På stadion uddeles der både gule og røde kort. Smid dog de røde kort i postkassen, hvor kort hører hjemme. Er det i øvrigt ikke snart på tide, at vores røde postkasser får en anden farve? For eksempel grøn til ære for de bæredygtige postbude. Nej, det er måske for sent, nu hvor der bliver mailet og smset, så man bliver hel blå i hovedet og rød på tommelfingeren. Postkasserne er vel snart en saga blot.

Hvem skal jeg dog ringe til? Skal jeg finde nummeret i de hvide sider eller i de gule sider eller i Den Blå Avis. Og hvordan kan en koncert være grøn? Det er åbenbart ikke når de spiller på et vandorgel, hvor vandet skifter farver i takt med musikken. Vidste du i øvrigt at violet shampoo fjerne gule skær i håret, vist nok uden at håret dermed bliver violet. Hvad rager det i øvrigt mig, jeg har skægt nok ingen hår tilbage.

Nå men altså danskerne skal have blå fisk til middag, for de er nemlig bæredygtige, så er det sagt!

No comments:

Post a Comment